Partnerskaber mellem Fintechs og etablerede finansvirksomheder har vundet frem i de senere år. Hvordan kan partnerskaber blive en reel kommerciel succes for etablerede spillere? Kan de bidrage til innovation og forbedret PnL eller er det bare adgang til funding for Fintechs, og en vej til at kunne sætte ”hak ved fintech-satsning” i årsrapporten for de etablerede spillere? Hvilke fordele og faldgruber ved partnerskaber I bør overveje i din virksomhed!
Thomas Krogh Jensen, CEO hos Copenhagen Fintech vil dele deres vigtigste indsigter og erfaringer om partnerskaber fra arbejdet med opstartsvirksomheder og den etablerede finansielle sektor de seneste fire år.
Søren Nielsen, Kommerciel Direktør hos den danske fintech Subaio, vil fortælle om hvordan de har integreret med otte forskellige banker. Heriblandt Nordea, Lunar og ABN AMRO. Få indsigt i, hvad både fintechs og finansielle institutioner skal være opmærksomme på før, under og efter en integration for at partnerskabet bliver en succes.
Hør Rasmus Søegaard Løfstrøm, Innovation & Partnership Lead hos Topdanmark. I forsikrings- og pensionsbranchen følger man tæt den digitale og regulatoriske udvikling i banksektoren. Topdanmark vil være på forkant med udviklingen og er midt i en ambitiøs strategisk transformation med nyt kernesystem, implementering af Salesforce og udvikling af nye digitale services som et kerne fokusområde. Men det kan være svært selv at udvikle digitale løsninger, når organisationen står midt i store IT-transformationsprogrammer. Derfor har Topdanmark arbejdet struktureret med partnerskaber som en motor for innovation og nye app’s til kunderne.
Rasmus deler sine erfaringer med:
- Topdanmarks partnerskabsstrategi (startups/scaleups)
- Hvordan man via partnerskaber tester og validerer nye værditilbud og forretningsmodeller
- Forskellige eksekveringstilgange for forskellige typer af partnerskaber
- og om Heap – en corporate venture fokuseret på digital pension til Gig economy. I en partnermodel mellem Topdanmark og Rainmaking.